Reklamační řád

Reklamační řád v kostce

Záruka 2 let se vztahuje na:

  • Mrtvé články/bloky v baterii – výrobní vadu článku od dodavatele akumulátoru.

  • Celkové zapojení akumulátoru – kabeláž poškozenou vibracemi a otřesy (tzv. „uklepané“ kontakty), špatné zapájení vodičů (studené spoje), špatně nabodované články.

  • V případě výroby nové baterie se záruka vztahuje také na ochrannou elektroniku baterie (BMS) a na celkové rozbalancování článků.

  • Vytečení, nafouknutí nebo přehřívání akumulátoru.

  • Situaci, kdy přístroj bez připojení nabíječky není schopen fungovat (nezapne se z důvodu přerušeného napětí baterie).

  • Pokles kapacity baterie na 90 % a méně během prvních 6 měsíců od zakoupení.

  • Situaci, kdy baterie během 2 let od zakoupení tzv. „umře“ – tedy nepůjde vůbec nabít.

  • Stav, kdy přístroj hlásí plné nabití, ale baterie reálně nevydrží ani 30 minut.

Záruka na životnost a kapacitu baterie

Dle platné legislativy je zákonná záruka na životnost a kapacitu baterie stanovena na 6 měsíců – a to i při koupi zcela nové baterie nebo nového přístroje s baterií. Toto ustanovení platí na celém území České republiky.

Co to znamená:

Z legislativního hlediska je životnost baterie definována jako způsob, jakým se baterie chová po dobu jejího užívání.

Prodejce musí uvádět, za jakých podmínek bude baterie při běžném používání postupně ztrácet kapacitu. Minimálně je povinen specifikovat, jak dlouho se baterie chová jako nová – tedy s kapacitou blížící se 100 %.

  • Životnost nové baterie je dle legislativy stanovena na 6 měsíců, během kterých se pohybuje kapacita v rozmezí 90–100 %. (10% tolerance měření)
    Vzhledem k tomu, že používáme výhradně zcela nové články, garantujeme kapacitu akumulátorů v rozmezí 90–100 % po dobu minimálně 6 měsíců od zakoupení.

  • V praxi to znamená, že po dobu šesti měsíců by se baterie měla chovat jako nová. Je však důležité mít na paměti, že kapacita akumulátoru se od prvního nabití postupně snižuje vlivem chemické degradace. Každým nabitím dochází k nepatrnému úbytku kapacity – v prvních desítkách až stovkách cyklů je tento pokles téměř nepozorovatelný.
  • Prvních 100 cyklů (nabítí/vybití aku) činí obvyklý úbytek kapacity obvykle přibližně 2–3 %.
    Jedno nabití tedy sníží kapacitu baterie o několik setin procenta.

Zákonná záruka na životnost baterie:

Zákon stanovuje, že po dobu prvních šesti měsíců od zakoupení musí baterie vykazovat vlastnosti nového kusu. Pokud tedy po roce užívání kapacita klesne například pod 90 %, nelze tento úbytek kapacity reklamovat – z hlediska legislativy i běžné praxe se nejedná o vadu ale o běžné opotřebení.

Samozřejmě, pokud dojde ke skokovému poklesu kapacity (například z 90 % na 50 % během krátké doby), situaci řešíme i přesto, že to je nad rámec zákonné záruky. Z legislativního hlediska je po šesti měsících jakýkoli pokles kapacity nereklamovatelný. To však nemusí být vždy spravedlivé vůči zákazníkovi.
Pokud máme důvodné podezření, že k výraznému úbytku kapacity došlo v důsledku výrobní vady nebo instalační chyby, lze baterii uznat jako reklamovatelnou i po uplynutí zákonné lhůty nad rámec běžné záruky.

Ačkoliv zákon stanovuje životnost baterie na pouhých 6 měsíců, v praxi baterie běžně slouží 4 a více let. Není tedy třeba mít obavy, že by baterie po půl roce vykazovala znatelné zhoršení výkonu. Tento problém je typický spíše pro levné, neznačkové čínské články, které v našich bateriích nepoužíváme.


Záruka 2 roky se nevztahuje na:

  • Neodborný zásah do akumulátoru – Naše baterie jsou opatřeny záruční plombou s číselným označením. Porušení této plomby znamená automatickou ztrátu nároku na záruku.
    V případě, že dojde k poškození plomby během běžného používání, neprodleně nás kontaktujte. Pokud baterie nevykazuje žádnou závadu, provedeme přeplombování a záruka zůstává zachována.

  • Mechanické poškození baterie (včetně obalu) nebo kabeláže – např. v důsledku havárie.

  • Poškození způsobené živelnými jevy - například vytopení baterie.
    Pokud se do baterie dostane voda, nelze záruku uplatnit. Je třeba vzít v úvahu, že ani nosičové nebo rámové baterie pro elektrokola, které jsou z výroby chráněny proti vniknutí vody, nemusí po několika letech těsnit.
    Těsnění může být po letech ztvrdlé, steřelé a plastové kryty mohou vykazovat vůle či mikropraskliny. Po odkrytování baterie může dojít na narušení struktury původního těsnění.
    Snažíme se vždy kryty přetěsnit co nejlépe, ale u několik let staré baterie nelze těsnost garantovat.

  • Nabíječku (pokud jsme ji nedodali my) a vady způsobené neoriginální nebo vadnou nabíječkou.

  • Původní elektroniku BMS (výjimkou jsou nové zakázkové baterie) a původní komponenty akumulátoru – například vypínače, nabíjecí konektory apod., které byly při repasi zachovány a znovu použity.

  • Rozbalancování článků – některá zařízení (zejména levnější elektrokoloběžky) obsahují nekvalitní BMS elektroniku bez balanceru.
    V takovém případě může dojít k napěťovému rozbalancování článků (různý stav nabití mezi bloky).
    V těchto případech zákazníkovi doporučujeme výměnu za kvalitní BMS s balancerem. Vždy vám voláme když se nám původní BMS nezdá dostatečně kvalitní.
    Opětovné nabalancování článků a obnovení kapacity je možné, ale tento úkon je zpoplatněn.
    U baterií zhotovených na míru s BMS elektronikou instalovanou se záruka na rozbalancování článků vztahuje.


Důležité upozornění především pro majitele baterií "prémiových" elektrokol:

Některé baterie (zejména pro elektrokola) jsou vybaveny specializovanou řídicí jednotkou BMS s komunikací. Vlivem opotřebení se může stát, že tato BMS začne hlásit chybu nebo přestane fungovat úplně – a to i přesto, že samotné články jsou v pořádku.

Paradoxně se tento problém často vyskytuje u prémiových značek (např. Bosch, Shimano, Specialized).
Při repasi baterií s tímto typem specializované elektroniky vždy upozorňujeme zákazníka na možný výskyt komplikací.

Bohužel, na původní BMS elektroniku nelze poskytovat záruku. Pokud se v průběhu času objeví chyba, a baterie je kvůli tomu neopravitelná (ve většině případů není možné použít náhradní díly ani jiné řešení), reklamaci tedy nelze uznat.


1. Všeobecná ustanovení
1.1 Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při provádění záručních a pozáručních oprav a je nedílnou součástí Obchodních podmínek podnikatelského subjektu Tomáš Hrdlička BS Baterky

1.2 Reklamační řád se vztahuje na zboží, výrobky a služby (dále jen produkty) zakoupené u podnikatelskeho subjektu Tomáše Hrdličky a za předpokladu, že je reklamace v souladu s tímto reklamačním řádem.

1.3 Základní podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení dokladu o zaplacení produktu, tj. faktury nebo dodacího listu, které slouží současně jako záruční doklad, popřípadě dalších listin předávaných spolu s produktem, jako je záruční list, list akumulátoru, list kompletnosti, průvodní dokumentace apod. Tyto listiny předkládejte v prosté kopii.

1.4 Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s Obchodními podmínkami podnikatelskeho subjektu Tomáše Hrdličky a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Uzavřením kupní smlouvy se rozumí i objednávky uskutečněné pomocí prostředku komunikace na dálku (e-shop).

1.5 Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy uzavřené v době platnosti tohoto reklamačního řádu, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky.
 
2. Nárok na uplatnění záruky

2.1 Kupující má právo uplatnit záruku jen na produkt, který vykazuje vady produktu, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.

2.2 Kupující je povinen zajistit kontrolu produktů co nejdříve po jejich převzetí. Jestliže tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady měl produkt již v době jeho převzetí.
 
2.3 Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
      2.3.1 ztrátou dokladů dle bodu 1.3., popřípadě předložením dokladů, které se k danému produktu nevztahují,
      2.3.2 vypršela-li u reklamovaného produktu dnem převzetí do opravy záruční doba nebo životnost,
      2.3.3 porušením ochranných či záručních pečetí a nálepek, pokud na produktech jsou,
      2.3.4 mechanickým poškozením produktů,
      2.3.5 elektrickým poškozením (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) způsobeným vnějším zkratem či jiným nevhodným zacházením s produktem,
      2.3.6 poškozením produktů při přepravě (tyto škody je nutné řešit přímo s dopravcem); pokud zásilka jeví známky poškození, nepřebírejte ji,
      2.3.7 používáním produktů v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy účelu použití,
      2.3.8 neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o produkty,
      2.3.9 produkty byly poškozeny nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci a normách nebo všeobecnými zásadami,
      2.3.10 provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
      2.3.11 zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN,
      2.3.12 produkt byl poškozen živly (vyšší mocí).
      2.3.13 baterie byla dodána před repasí s nefuknčním BMS - za správnou funkčnost BMS před repasí odpovídá vždy zákazník. Nejsme schopni testovat všchny typy BMS

2.4 Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla smlouva uzavřena, musel vědět.

2.5 Prodávající, ve smyslu platných zákonů, si vyhrazuje právo nahradit vadné a neopravitelné produkty za jiné, obdobné se srovnatelnými technickými parametry.

2.6 Náklady spojené s přepravou od kupujícího k prodávajícímu nese kupující, pokud se před uplatněním záruky nedohodnou jinak.
 
3. Délka záruky

3.1 Prodávající, ve smyslu platných zákonů, poskytuje kupujícímu spotřebiteli na produkty záruku 24 měsíců, kupujícímu podnikateli záruku 12 měsíců, není-li pro konkrétní případy stanovena záruka jiná (např. TP, smluvní podmínky, kupní smlouva apod.)

3.2 Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení produktů způsobené jejich používáním (např. baterie a akumulátory - pokles kapacity).

3.3 Záruka na životnost produktů se řídí příslušnou platnou normou nebo TP pro daný produkt. Nelze tedy zákonnou záruku uplatňovat např. na žárovky.

3.4 Pokud zákazník není schopen u akumulátorů prokázat počet nabíjecích a vybíjecích cyklů akumulátorových baterií, řídí se záruky podle předpokládané opotřebení akumulátorů.

3.5 Plnění záruční doby začíná dnem vystavení faktury, dodacího listu nebo záručního listu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl produkt v záruční opravě.

3.6 V případě výměny produktu za nový, se případné další reklamace uplatňují na základě původního dodacího listu, faktury či záručního listu a podle těchto dokumentů se počítá i záruka, a to vždy s ohledem na bod 3.5.

3.7 Na dárky ke zboží nelze uplatňovat záruku.

3.8 Záruka za jakost se při opravě věci vztahuje pouze na opravovanou (vyměněnou) část věci a k ní provedeným pracím.
3.9 Pro uplatnění záruky výrobek nesmí vykazovat známky vlhkosti, nárazů nebo vibrací.
Produkt musí být použit za podmínek, pro které byl připraven.
Produkt musí mít provedenou odpovídající údržbu (jejich maximální napětí musí být zkontrolováno každé 3 měsíce a pro uložení je nutné je snížit na 70 %).
Maximální pracovní teplota [-20 až 60ºC].
Maximální teplota nabíjení [0 až 45ºC].
Skladovací teplota [20ºC, 35ºC].
 
4. Ceník oprav

4.1 Veškeré právem uplatněné záruční opravy jsou zdarma.

4.2 U mimozáručních oprav je účtována hodinová sazba ve výši 200,- Kč za každou započatou půlhodinu + cena
vyměněných dílů + příslušné DPH (je-li podnikatelský subjekt plátcem)
 
5. Způsob provedení reklamace

5.1 Vyřízení reklamace se vztahuje pouze k popisu závady uvedené kupujícím. Kupující je povinen popsat závadu co
nejvýstižněji. Pro rychlejší vyřízení reklamace doporučujeme přiložit vyplněný reklamační list.

5.2 Podnikatelský subjekt Tomáš Hrdlička bude kupujícímu účtovat práci v případě, že popis závady bude nedostatečný nebo
zavádějící. Testovány budou jen funkce uvedené v popisu závady!

5.3 U akumulátorů nebo akumulátorových sestav je třeba uvést, zda se jedná o závadu:
      5.3.1 mechanickou,
      5.3.2 elektrickou (nízké napětí, neodpovídající kapacita, nelze nabíjet, přehřívání akumulátoru při nabíjení
      apod.), kde je třeba ještě uvést:
      5.3.2.1 způsob používání (nabíjecí a vybíjecí proudy, popř. typ zařízení, v kterém akumulátor pracuje) a
      5.3.2.2 typ nabíječe nebo způsob nabíjení

5.4 U reklamací nabíječů je třeba uvést typ akumulátoru, u kterého nabíječ vykazuje nefunkčnost.

5.5 Jedná-li se o vadu odstranitelnou, bude reklamace řešena následujícím způsobem:
      5.5.1 Podnikatelsky subjekt vadu odstraní, a to bez zbytečného odkladu, nebo
      5.5.2 Podnikatelsky subjekt vadný produkt vymění za produkt bez vady (závisí to jen na rozhodnutí prodávajícího a kupující se nemůže takového vyřízení své reklamace právem domáhat).

5.6 Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohla být věc řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vyřeší reklamaci:
      5.6.1 výměnou produktu za produkt jiný, funkční, stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
      5.6.2 v případě, že nemůže prodávající provést výměnu produktu za jiný, uzavře reklamaci vystavením opravného dokladu na vadnou věc.

5.7 V případě produktu vadného ihned po dodání, je-li reklamace uplatněna do 5 dnů od dodání produktu, vyřídí prodávající reklamaci okamžitou výměnou produktu za produkt nový, popř. vyrobí nový produkt v co nejkratší době.

5.8 Kupující je povinen předat produkt podnikatelskemu subjektu kompletní včetně příslušenství.

5.9 Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat produkty čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.

5.10 Reklamace se vyřizují výhradně u podnikatelského subjektu, popřípadě v autorizovaných sběrnách nebo u autorizovaných dealerů, nikoliv u zákazníka. Výjimku tvoří speciální obchodní případy a produkty, u kterých je smluvně zajišťován servis přímo u zákazníka.

5.11 Veškeré informace o průběhu reklamačního řízení Vám sdělí na základě čísla reklamačního protokolu pracovníci obchodního oddělení. Viz kontaktní informace.

5.12 Reklamované produkty zaslané kupujícím na náklad podnikatelskeho subjektu Tomáše Hrdličky (dobírka) nebude přijato.

5.13 Zjistí-li podnikatelský subjekt Tomáš Hrdlička, že příčinou problémů není reklamovaný produkt, ale související zařízení, bude kupujícímu účtována práce spojená s nápravou tohoto stavu.

5.14 Okamžitá výměna produktu je podmíněna jeho fyzickým stavem na skladě. Ve výjimečných případech, pokud to kapacity podnikatelskeho subjektu Tomáše Hrdličky dovolí, lze po dobu opravy zapůjčit (proti finanční záloze a za úplatu) za produkt v opravě náhradu.

5.15 Spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace a současně splnění bodu 5.8., pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči podnikateli.

6. Účinnost

6.1 Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dne 23. řijna 2024 a platí do vydání nového Reklamačního řádu. 

V případně reklamace zboží, kupující řádně vyplní reklamační formulář níže a odešle je spolu s produktem na adresu podnikatelského subjektu uvedených na stránkách BS Baterky.