Podrobný postup stavby a repase nového aku

Podrobný průběh stavby a repase akumulátoru v několika bodech

  1. Diagnostika staré baterie (v případě repase)
    Nejdříve otevřeme starý akumulátor a důkladně zkontrolujeme původní elektroniku (BMS) jestli funguje, jak má a není poškozená. TToto je velmi důležité, protože BMS zajišťuje správnou funkčnost baterie a bude chránit i novou baterii.

  2. Rozebrání původních bloků článků
    Pokud je elektronika v pořádku, BMS demontujeme, a staré články ekologicky zlikvidujeme. Z původní baterie použijeme elektroniku, kabeláž (pokud není poškozená) a plastové distancery, které oddělují články mezi sebou.

  3. Testování nových článků
    Nové články jsou před repasí testovány na kapacitu a impedanční odpor. I u nových článků je toto bohužel nutné.I když dodavatel články testuje, může se stát, že se nový článek poškodí, např. při přepravě. Je však důležité sdělit, že taková situace nastává pouze v jednotkách případů z tisíců. My v BS Baterky si ale vždy chceme být stoprocentně jisti, že články, které instalujeme, jsou opravdu kvalitní.

  4. Bodování nových bloků akumulátorů
    Otestované články jsou rozděleny do bloků dle rozměru starého aku-packu. Poté je každý článek opatřen ochrannými izolačními kroužky na plusových kontaktech. Následuje bodování paralelních bloků niklovými pásky, které jsou následně spojeny do série.

  5. Instalace ochranné elektroniky BMS
    BMS je opětovně napájena na nově repasovaný akumulátor. V případě stavby baterie nové použijeme nové dostatečně dimenzované BMS. Zároveň napájíme identické konektory pro připojení zařízení.

  6. Instalace ochranné elektroniky BMS
    BMS je opětovně napájena na nově repasovaný akumulátor. V případě stavby baterie nové použijeme nové dostatečně dimenzované BMS. Zároveň napájíme identické konektory pro připojení zařízení.

  7. Finální sestavení, testování
    Otestujeme správnou funkci nabíjení a simulujeme zátěž abychom si byli jisti, že bateriový akumulátor funguje, jak má.
    Poté opatříme produkt izolací proti mechanickému poškození a zafoukáme do smrštovací fólie, aby se do baterie nedostala vlhkost.
    Je-li vše v pořádku, je opatřena izolačními prvky a zatavena do ochranné smršťovací fólie z PVC.

  8. Odeslání dopravní společností
    A je hotovo! Už zbývá jen zabalit a odeslat k vám domů. U nás poštovné neplatíte!

     


Může vás zajímat