Podrobný postup stavby a repase nového aku
Podrobný průběh stavby a repase akumulátoru v několika bodech
- Diagnostika staré baterie (v případě repase)
Nejdříve otevřeme starý akumulátor a důkladně zkontrolujeme původní elektroniku (BMS) jestli funguje, jak má a není poškozená. TToto je velmi důležité, protože BMS zajišťuje správnou funkčnost baterie a bude chránit i novou baterii. - Rozebrání původních bloků článků
Pokud je elektronika v pořádku, BMS demontujeme, a staré články ekologicky zlikvidujeme. Z původní baterie použijeme elektroniku, kabeláž (pokud není poškozená) a plastové distancery, které oddělují články mezi sebou. - Testování nových článků
Nové články jsou před repasí testovány na kapacitu a impedanční odpor. I u nových článků je toto bohužel nutné.I když dodavatel články testuje, může se stát, že se nový článek poškodí, např. při přepravě. Je však důležité sdělit, že taková situace nastává pouze v jednotkách případů z tisíců. My v BS Baterky si ale vždy chceme být stoprocentně jisti, že články, které instalujeme, jsou opravdu kvalitní. - Bodování nových bloků akumulátorů
Otestované články jsou rozděleny do bloků dle rozměru starého aku-packu. Poté je každý článek opatřen ochrannými izolačními kroužky na plusových kontaktech. Následuje bodování paralelních bloků niklovými pásky, které jsou následně spojeny do série. - Instalace ochranné elektroniky BMS
BMS je opětovně napájena na nově repasovaný akumulátor. V případě stavby baterie nové použijeme nové dostatečně dimenzované BMS. Zároveň napájíme identické konektory pro připojení zařízení. - Instalace ochranné elektroniky BMS
BMS je opětovně napájena na nově repasovaný akumulátor. V případě stavby baterie nové použijeme nové dostatečně dimenzované BMS. Zároveň napájíme identické konektory pro připojení zařízení. - Finální sestavení, testování
Otestujeme správnou funkci nabíjení a simulujeme zátěž abychom si byli jisti, že bateriový akumulátor funguje, jak má.
Poté opatříme produkt izolací proti mechanickému poškození a zafoukáme do smrštovací fólie, aby se do baterie nedostala vlhkost.
Je-li vše v pořádku, je opatřena izolačními prvky a zatavena do ochranné smršťovací fólie z PVC. - Odeslání dopravní společností
A je hotovo! Už zbývá jen zabalit a odeslat k vám domů. U nás poštovné neplatíte!
Může vás zajímat
- Jak funguje objednání a co od vás potřebujeme
- Podrobný postup repase a stavby nového aku
- Pár tipů jak se starat o akumulátor